Friday, April 21, 2023

Hoe Instagram Marketing is veranderd in 2014

 

Instagram-marketing is het afgelopen jaar niet significant veranderd, met één uitzondering; het is een stuk competitiever geworden en een stuk bekender. Waarom? Studies hebben aangetoond dat de gemiddelde Instagram-gebruiker meer dan 50x meer geneigd is om een bericht op Instagram te plaatsen dan op welke andere site dan ook. Een deel hiervan was zeker te wijten aan het feit dat er zo weinig marketing op de site was.

Instagram heeft momenteel ergens in de buurt van 200 miljoen actieve gebruikers per maand, wat betekent dat het een vrij groot publiek heeft, ondanks dat het nog steeds een van de kleinere sociale netwerken is. Een deel hiervan is zeker te wijten aan de toetredingsdrempels en hoe imagogericht de site is.

Er zijn echter enkele doorlopende trends in marketing die beloven het komende jaar te exploderen.

Enorme groei in marketing

Sinds de onthulling dat Instagram verreweg het meest betrokken publiek online is, in ieder geval onder de grote sociale netwerken, zwermen bedrijven om profielen aan te maken en er gebruik van te maken. Dit zal gedurende het einde van 2014 blijven sneeuwballen, tenzij er een drastische verschuiving in zichtbaarheid of curatie plaatsvindt. De bal ligt bij Instagram.

Zoals het er nu uitziet, is Instagram geen op marketeers gericht platform, zoals Facebook en Google+ zijn geworden. Het is en blijft altijd gericht op de gebruiker. Marketeers moeten aan de situatie wennen en leren hoe ze het platform moeten gebruiken, want het is niet geschikt voor hen. Hoewel er betaalde promoties beschikbaar zijn, zijn ze nog niet significant beter dan organische betrokkenheid.

Uitbreiding in merkhashtags

Merken, in hun haast naar een vruchtbaar nieuw land, slokken hashtags op voor hun advertentiecampagnes. De #company-tags in traditionele stijl zijn van lage kwaliteit gebleken, dus merken komen met interessante tags die aansluiten bij hun merkpersoonlijkheid en bedrijfsvisie. Hootsuite heeft een paar goede voorbeelden.

De sleutel tot het maken van deze waardevolle hashtags is het vinden van een zin die ver genoeg verwijderd is van generiek om tot nu toe ongebruikt te zijn gebleven, maar iets generiek genoeg dat gebruikers niet het gevoel hebben dat ze reclame maken voor een bedrijf wanneer ze het gebruiken. Een goede tag bevat een thema dat helpt om de afbeeldingen aan elkaar te binden; het merk wordt simpelweg geadverteerd door sociaal te zijn en gebruikers aan te moedigen om deel te nemen.

Meer waarde in bestaande influencers

Instagram bestaat al een tijdje, relatief vrij van marketing, waardoor talloze niet-merkgebonden accounts van gebruikers een hoge mate van bekendheid hebben gekregen. Van deze accounts is algemeen bekend dat ze inhoud van hoge kwaliteit beheren en zelf uitstekende inhoud delen. Het verkrijgen van de aandacht of erkenning van deze influencers kan een onmiddellijke instroom van waardevol verkeer opleveren.

In de komende maanden zullen influencers het hof worden gemaakt door merken om hun goedkeuring te krijgen. Sommige influencers zullen niet uitverkocht raken. Anderen zullen standhouden voor de grote merkprijzen. Weer anderen zullen graag een recensie ruilen voor een product of een ander geschenk binnen het budget van een klein bedrijf.

Merken zullen zich ervan bewust moeten zijn dat niet alle influencers geschikt zijn voor alle merken. Een blogger die bekend staat om zijn foto's van biologisch leven, zal een frisdrankbedrijf niet willen steunen; het past gewoon niet goed.

Rijden op de golf

Het mooie van Instagram is dat het een sociaal netwerk is dat nog steeds in opkomst is. Merken die er nu in stappen, hebben het voordeel dat ze early adopters zijn en hun plek veroveren voordat andere merken proberen binnen te dringen en ruimte voor zichzelf te maken. Toegegeven, sommige merken hebben op het platform al flinke niches voor zichzelf uitgehakt, maar het mooie van beeldende kunst is dat het oneindig veel variatie kent. Elk merk heeft een uniek karakter en het benutten van dat karakter is essentieel.

Op dit moment is Instagram het grootst onder jongere gebruikers. De zogenaamde Millennial-generatie vormt de kern. Dit beperkt het bereik van bedrijven die de site effectief kunnen gebruiken voor promotie. Merken die zich richten op B2B-verkoop, of die de nadruk leggen op producten of diensten die het meest waardevol zijn voor een ouder publiek, zullen op Instagram niet veel vinden om van te houden. Millennials zijn een wispelturig publiek en ze gaan snel voorbij aan alles wat niet overtuigend genoeg is. Misschien, naarmate het platform groeit, groeit ook de demografie; De tijd zal het leren.

Reactieve verhalen vertellen

Reactive storytelling is een concept dat wordt onderzocht in de Ultimate Guide to Instagram Marketing van Ross Simmons en is een soort combinatie van menselijk inzicht, newsjacking en cultuur. Bepaalde merken, diepgeworteld in de populaire cultuur, kunnen dit goed voor elkaar krijgen. Oreo wordt vaak genoemd als briljant voorbeeld, en hun Instagram-pagina – net als hun Twitter- en Facebook-pagina’s – laat het goed zien. Het merk is geweldig als het gaat om het samenstellen van hoogwaardige, artistieke afbeeldingen met hun product op een manier die een verhaal impliceert zonder een enkel woord. Dit is het soort kwaliteitsmerken waar ze naar moeten streven op Instagram.

Instagram is de absolute koning van het menselijk maken van een merk. Facebook, Twitter en al de rest spelen een bedrijf menselijk door de tekstuele beschikbaarheid van een mens achter het scherm uit te drukken, maar Instagram kan het visueel uitdrukken. Inhoud achter de schermen is buitengewoon waardevol. Het is een bewijs, zelfs een geënsceneerd bewijs, dat uw bedrijf niet wordt gerund door een heleboel hersenloze lijdende drones

Tips voor Instagram-succes

Merken die de Instagram-scene willen betreden, doen er goed aan om de site een paar weken als persoonlijke gebruikers te gebruiken, om een idee te krijgen van hoe gebruikers met elkaar omgaan en wat de cultuur is op het gebied van reactie-etiquette.

Als het tijd is om een profiel aan te maken, doe dit dan zorgvuldig. Het kiezen van uw gebruikersnaam kleurt uw hele interactie op de site. Eenmaal geregistreerd, heb je drie dingen waarop je je moet concentreren voordat je verder gaat:

  • Omslagfoto. Dit is een enorme grafische banner die een momentopname weergeeft van wat uw merk benadrukt. Verander dit af en toe, laat uw meest aansprekende inhoud zien, maar zorg ervoor dat u iets aantrekkelijks maakt voor uw eerste profiel.
  • Bio. Je bio is beperkt in lengte tot ongeveer hetzelfde als een tweet. Het enige dat je nodig hebt, zijn 1-2 zinnen die de missie van je merk beschrijven.
  • Koppeling. U krijgt een enkele, eenzame link naar een andere site. Over het algemeen wilt u dit naar uw blog of uw startpagina verwijzen, tenzij u het verkeer ergens anders naartoe wilt leiden.
Vanaf daar draait het allemaal om het consistent en correct gebruiken van het platform. Maak gebruik van hashtags, plaats creatieve en boeiende inhoud, portretteer uw merk op een menselijke manier en gebruik het over het algemeen alsof u een enkele persoon bent, geen merk. Als je direct ondersteuning kunt krijgen van Instagram Nederland.

No comments:

Post a Comment