Het maken van een advertentie voor Instagram lijkt veel op het maken van een advertentie voor Facebook. Je moet in feite dezelfde interface doorlopen, aangezien het Instagram-advertentiesysteem gewoon een andere reeks doelstellingen is voor het Facebook-advertentiesysteem. Ik neem aan dat je op dit punt al weet hoe je een advertentie op Instagram kunt instellen, maar als dat niet het geval is, wil je misschien dit bericht bekijken.
Advertenties worden de hele tijd afgewezen. Het is een simpel feit van het leven als het gaat om online advertenties. Je weet nooit welke van de miljoen labyrintische regels je overtreedt, of zelfs als je daadwerkelijk een regel hebt overtreden, of gewoon in aanraking kwam met een vals positief in het systeem of aan de slechte kant stond van een menselijke recensent.
U heeft een paar opties als uw advertentie wordt afgewezen. U kunt bezwaar maken, proberen uw advertentie te repareren en opnieuw in te dienen, of u kunt de advertentie verwijderen en een nieuwe maken.
Voordat u echter een van deze dingen doet, is het eerste dat u moet doen, een nieuwe advertentie maken met exact dezelfde elementen erin en deze opnieuw indienen. Probeer dit op een ander tijdstip van de dag te doen dan toen je het de eerste keer deed. Kijk, het goedkeuringsproces voor advertenties voor Facebook en Instagram is erg wispelturig. Het is inconsistent van uur tot uur en van dag tot dag. Soms sta je gewoon aan de verkeerde kant van degene die die dag het bureau bemant, en komt je advertentie prima door als je hem morgen indient. Er is niets om dit te riskeren, behalve het verlies van een dag, en idealiter zou u uw advertenties weken van tevoren moeten maken voordat u ze wilt weergeven, dus het kan geen kwaad om deze methode te proberen. Als u geluk heeft, werkt het en wordt uw advertentie goedgekeurd zonder dat u een van de drie onderstaande opties hoeft uit te proberen.
In beroep gaan
Wanneer je bezwaar aantekent, neem je rechtstreeks contact op met Facebook en vertel je hen dat je denkt dat hun reden voor het afwijzen van je advertentie onjuist is. U vraagt in wezen om handmatige beoordeling van uw advertentie die vermoedelijk is afgewezen vanwege een geautomatiseerd proces. U hoopt dat uit de handmatige beoordeling blijkt dat uw advertentie is afgewezen vanwege een fout-positieve melding in plaats van een daadwerkelijke overtreding van de regels.
Als uw advertentie in een bezwaarschrift wordt beoordeeld en nog steeds in strijd blijkt te zijn met de regel waarvan zij beweren dat u deze hebt overtreden, heeft u geen andere keuze dan dit gedeelte over te slaan. Er is geen tweede beroep. Als uw advertentie echter wordt beoordeeld en daadwerkelijk is toegestaan, wordt deze goedgekeurd.
Als uw advertentie wordt goedgekeurd in een bezwaarschrift, houd er dan rekening mee dat deze automatisch wordt weergegeven op basis van de status van uw campagne. Als de advertentie deel uitmaakt van een campagne die momenteel is uitgeschakeld, wordt de advertentie niet weergegeven. Als de advertentie deel uitmaakt van een campagne die momenteel is ingeschakeld, wordt de advertentie onmiddellijk weergegeven en worden er dienovereenkomstig kosten in rekening gebracht.
Hoe pak je een advertentie aan? U moet op deze link klikken om naar het juiste formulier in het Facebook-helpcentrum te gaan. Dit is het formulier 'Bezwaar maken tegen een afgekeurde advertentie'. Er worden enkele vragen gesteld over welke advertentie is afgekeurd en waarom. Wanneer u de informatie indient, wordt uw advertentie verzonden voor handmatige beoordeling. Dit proces kan enkele uren tot enkele dagen duren, dus wacht niet tot het gebeurt.
In sommige gevallen is het advertentiebezwaarformulier verbroken. Je kunt proberen het via een andere webbrowser in te dienen, maar soms is het gewoon een probleem dat Facebook niet heeft opgelost met hun back-end. Als dit gebeurt, kun je het een paar dagen proberen en het opnieuw proberen, of je kunt het bezwaargedeelte overslaan en doorgaan naar de volgende optie.
Repareren en opnieuw indienen
Dit is de meest gebruikelijke manier om een afgewezen advertentie te corrigeren, maar het is ook de meest complexe. Het vereist twee dingen; de toewijding aan uw huidige advertentie waardoor u deze niet wilt laten vallen, en het begrip van het Facebook-advertentiebeleid waarmee u erachter kunt komen wat de fout is.
Een ding om op te merken is dat je eerst moet proberen om in beroep te gaan tegen het systeem, zelfs als je het beroep niet volledig indient. De reden is dat uw advertentie soms niet wordt weergegeven als een afwijzing die vatbaar is voor beroep. Als dit het geval is, betekent dit dat uw advertentie is afgewezen vanwege een overtreding waartegen geen beroep kan worden aangetekend. Een dergelijke overtreding is de leeftijdsovertreding; als je reclame maakt voor alcohol met toestemming van Facebook/Instagram, moet je nog steeds de leeftijdsbeperkingen voor alcohol op targeting instellen. Anders kunnen mensen tussen wal en schip glippen en ben je te vinden met reclame voor alcohol aan minderjarigen. Dit kan zowel jou als Facebook in de problemen brengen, dus ze zijn erg standvastig over dit beleid.
- Uw advertentie zelf. Op Instagram controleren ze of je advertentie een afbeelding bevat die niet in strijd is met de inhoudsrichtlijnen van Instagram, en ze controleren of je beschrijving niet in strijd is met de richtlijnen. Ze handhaven ook de tekstbeperkingsregels van Facebook-advertenties in de afbeeldingen, dus als uw afbeelding te veel tekst bevat, kan deze worden afgewezen. Meer over die regels lees je hier.
- Uw bestemmingspagina. Facebook zal controleren of uw bestemmingspagina overeenkomt met uw advertentie, dat deze niet in strijd is met de richtlijnen voor advertentie-inhoud en dat deze functioneel is. U kunt een advertentie niet richten op een testbestemmingspagina die niet werkt of gevuld is met Lorem Ipsum-tekst, deze wordt afgewezen.
- Foto's waarvoor u niet over de rechten beschikt om ze te delen. Als u het handelsmerk van iemand anders of de inhoud van iemand anders gebruikt, kunt u in een oogwenk worden afgewezen.
- Foto's die niet geschikt zijn voor alle doelgroepen. Naaktheid is niet toegestaan, met enkele vage kanttekeningen, zoals borstvoeding geven. Elke vorm van naakte of gedeeltelijk naakte kinderen kan worden verwijderd, hoe artistiek ook.
- Foto's die reclame maken voor illegale diensten zijn niet toegestaan. Geen vuurwapens, geen seksuele diensten, geen medicijnen op recept, geen online gokken, enzovoort. Enkele uitzonderingen, zoals enkele datingsites, goksites en apotheken zijn toegestaan, maar alleen met voorafgaande schriftelijke toestemming. Als je die toestemming hebt maar werd afgewezen, moet je handmatig bezwaar maken.
- Verboden inhoud omvat tabaksproducten, drugs, onveilige supplementen, explosieven, wapens, inhoud voor volwassenen, overdreven sensationele inhoud en andere standaardbeperkingen.
- Inhoud die eigenschappen over de lezer impliceert of bezit, is ook niet toegestaan. Dit is opdringerig voor het doel van de advertenties en geeft een slechte draai aan de site als geheel. U kunt er niet van uitgaan dat uw doelwitten deel uitmaken van een bepaalde demografische groep, religie, leeftijd, geslacht, medische toestand, financieel niveau of iets anders persoonlijks. Je kunt hier een volledige lijst zien onder verboden inhoud.
No comments:
Post a Comment