Saturday, January 7, 2023

Wat te doen als uw Instagram-advertentie niet is goedgekeurd

 


Het maken van een advertentie voor Instagram lijkt veel op het maken van een advertentie voor Facebook. Je moet in feite dezelfde interface doorlopen, aangezien het Instagram-advertentiesysteem gewoon een andere reeks doelstellingen is voor het Facebook-advertentiesysteem. Ik neem aan dat je op dit punt al weet hoe je een advertentie op Instagram kunt instellen, maar als dat niet het geval is, wil je misschien dit bericht bekijken.

Advertenties worden de hele tijd afgewezen. Het is een simpel feit van het leven als het gaat om online advertenties. Je weet nooit welke van de miljoen labyrintische regels je overtreedt, of zelfs als je daadwerkelijk een regel hebt overtreden, of gewoon in aanraking kwam met een vals positief in het systeem of aan de slechte kant stond van een menselijke recensent.

U heeft een paar opties als uw advertentie wordt afgewezen. U kunt bezwaar maken, proberen uw advertentie te repareren en opnieuw in te dienen, of u kunt de advertentie verwijderen en een nieuwe maken.

Voordat u echter een van deze dingen doet, is het eerste dat u moet doen, een nieuwe advertentie maken met exact dezelfde elementen erin en deze opnieuw indienen. Probeer dit op een ander tijdstip van de dag te doen dan toen je het de eerste keer deed. Kijk, het goedkeuringsproces voor advertenties voor Facebook en Instagram is erg wispelturig. Het is inconsistent van uur tot uur en van dag tot dag. Soms sta je gewoon aan de verkeerde kant van degene die die dag het bureau bemant, en komt je advertentie prima door als je hem morgen indient. Er is niets om dit te riskeren, behalve het verlies van een dag, en idealiter zou u uw advertenties weken van tevoren moeten maken voordat u ze wilt weergeven, dus het kan geen kwaad om deze methode te proberen. Als u geluk heeft, werkt het en wordt uw advertentie goedgekeurd zonder dat u een van de drie onderstaande opties hoeft uit te proberen.

In beroep gaan

Wanneer je bezwaar aantekent, neem je rechtstreeks contact op met Facebook en vertel je hen dat je denkt dat hun reden voor het afwijzen van je advertentie onjuist is. U vraagt in wezen om handmatige beoordeling van uw advertentie die vermoedelijk is afgewezen vanwege een geautomatiseerd proces. U hoopt dat uit de handmatige beoordeling blijkt dat uw advertentie is afgewezen vanwege een fout-positieve melding in plaats van een daadwerkelijke overtreding van de regels.

Als uw advertentie in een bezwaarschrift wordt beoordeeld en nog steeds in strijd blijkt te zijn met de regel waarvan zij beweren dat u deze hebt overtreden, heeft u geen andere keuze dan dit gedeelte over te slaan. Er is geen tweede beroep. Als uw advertentie echter wordt beoordeeld en daadwerkelijk is toegestaan, wordt deze goedgekeurd.


Als uw advertentie wordt goedgekeurd in een bezwaarschrift, houd er dan rekening mee dat deze automatisch wordt weergegeven op basis van de status van uw campagne. Als de advertentie deel uitmaakt van een campagne die momenteel is uitgeschakeld, wordt de advertentie niet weergegeven. Als de advertentie deel uitmaakt van een campagne die momenteel is ingeschakeld, wordt de advertentie onmiddellijk weergegeven en worden er dienovereenkomstig kosten in rekening gebracht.

Hoe pak je een advertentie aan? U moet op deze link klikken om naar het juiste formulier in het Facebook-helpcentrum te gaan. Dit is het formulier 'Bezwaar maken tegen een afgekeurde advertentie'. Er worden enkele vragen gesteld over welke advertentie is afgekeurd en waarom. Wanneer u de informatie indient, wordt uw advertentie verzonden voor handmatige beoordeling. Dit proces kan enkele uren tot enkele dagen duren, dus wacht niet tot het gebeurt.

In sommige gevallen is het advertentiebezwaarformulier verbroken. Je kunt proberen het via een andere webbrowser in te dienen, maar soms is het gewoon een probleem dat Facebook niet heeft opgelost met hun back-end. Als dit gebeurt, kun je het een paar dagen proberen en het opnieuw proberen, of je kunt het bezwaargedeelte overslaan en doorgaan naar de volgende optie.

Repareren en opnieuw indienen

Dit is de meest gebruikelijke manier om een afgewezen advertentie te corrigeren, maar het is ook de meest complexe. Het vereist twee dingen; de toewijding aan uw huidige advertentie waardoor u deze niet wilt laten vallen, en het begrip van het Facebook-advertentiebeleid waarmee u erachter kunt komen wat de fout is.

Een ding om op te merken is dat je eerst moet proberen om in beroep te gaan tegen het systeem, zelfs als je het beroep niet volledig indient. De reden is dat uw advertentie soms niet wordt weergegeven als een afwijzing die vatbaar is voor beroep. Als dit het geval is, betekent dit dat uw advertentie is afgewezen vanwege een overtreding waartegen geen beroep kan worden aangetekend. Een dergelijke overtreding is de leeftijdsovertreding; als je reclame maakt voor alcohol met toestemming van Facebook/Instagram, moet je nog steeds de leeftijdsbeperkingen voor alcohol op targeting instellen. Anders kunnen mensen tussen wal en schip glippen en ben je te vinden met reclame voor alcohol aan minderjarigen. Dit kan zowel jou als Facebook in de problemen brengen, dus ze zijn erg standvastig over dit beleid.



Dus waar kijkt Facebook naar als ze controleren of uw advertentie de moeite waard is om goed te keuren? Het kan in twee dingen worden verdeeld.

  • Uw advertentie zelf. Op Instagram controleren ze of je advertentie een afbeelding bevat die niet in strijd is met de inhoudsrichtlijnen van Instagram, en ze controleren of je beschrijving niet in strijd is met de richtlijnen. Ze handhaven ook de tekstbeperkingsregels van Facebook-advertenties in de afbeeldingen, dus als uw afbeelding te veel tekst bevat, kan deze worden afgewezen. Meer over die regels lees je hier.
  • Uw bestemmingspagina. Facebook zal controleren of uw bestemmingspagina overeenkomt met uw advertentie, dat deze niet in strijd is met de richtlijnen voor advertentie-inhoud en dat deze functioneel is. U kunt een advertentie niet richten op een testbestemmingspagina die niet werkt of gevuld is met Lorem Ipsum-tekst, deze wordt afgewezen.
Elk van deze, evenals wat technische informatie achter de schermen, kan allemaal worden gecontroleerd om te zien of dit de oorzaak is van de weigering van de advertentie.


Het eerste dat u moet doen, is dubbel controleren om er zeker van te zijn dat u niet probeert reclame te maken voor iets dat in strijd is met de gemeenschapsnormen of Instagram-regels. Enkele, maar niet alle, van die mogelijke schendingen zijn:

  • Foto's waarvoor u niet over de rechten beschikt om ze te delen. Als u het handelsmerk van iemand anders of de inhoud van iemand anders gebruikt, kunt u in een oogwenk worden afgewezen.
  • Foto's die niet geschikt zijn voor alle doelgroepen. Naaktheid is niet toegestaan, met enkele vage kanttekeningen, zoals borstvoeding geven. Elke vorm van naakte of gedeeltelijk naakte kinderen kan worden verwijderd, hoe artistiek ook.
  • Foto's die reclame maken voor illegale diensten zijn niet toegestaan. Geen vuurwapens, geen seksuele diensten, geen medicijnen op recept, geen online gokken, enzovoort. Enkele uitzonderingen, zoals enkele datingsites, goksites en apotheken zijn toegestaan, maar alleen met voorafgaande schriftelijke toestemming. Als je die toestemming hebt maar werd afgewezen, moet je handmatig bezwaar maken.
  • Verboden inhoud omvat tabaksproducten, drugs, onveilige supplementen, explosieven, wapens, inhoud voor volwassenen, overdreven sensationele inhoud en andere standaardbeperkingen.
  • Inhoud die eigenschappen over de lezer impliceert of bezit, is ook niet toegestaan. Dit is opdringerig voor het doel van de advertenties en geeft een slechte draai aan de site als geheel. U kunt er niet van uitgaan dat uw doelwitten deel uitmaken van een bepaalde demografische groep, religie, leeftijd, geslacht, medische toestand, financieel niveau of iets anders persoonlijks. Je kunt hier een volledige lijst zien onder verboden inhoud.
Er zijn andere elementen in de Instagram-communityrichtlijnen. U kunt het volledige document hier lezen.

Dus als uw advertentie in de lift lijkt te zitten, moet u zich afvragen waarom deze is afgewezen. Het is tijd om wat tests te doen.
Wijzig eerst de URL van de bestemmingspagina in uw startpagina. Dit is natuurlijk geen goede gewoonte voor een goede advertentie, maar het lost in één stap alle problemen met uw bestemmingspagina op. Als elk ander aspect van uw advertentie hetzelfde is en wordt geaccepteerd, weet u dat er iets mis is met uw bestemmingspagina. U kunt dan beginnen met het diagnosticeren van het probleem, dat ofwel niet-functionele elementen van de pagina zullen zijn of iets dat als kwaadaardig wordt beschouwd. Ter herinnering: het is niet toegestaan om code op te nemen die de cursor van de gebruiker vastlegt of verhindert dat deze de website verlaat.

Als de bestemmingspagina niet het probleem is, moet u stapsgewijze wijzigingen in uw advertentietekst aanbrengen of alles in één keer wijzigen om te zien of de tekst het probleem was. Nogmaals, als de bestemmingspagina en de afbeelding hetzelfde zijn, en als u de tekst verandert, wordt uw advertentie goedgekeurd, dan weet u dat een bepaald element van die tekst een afwijzing veroorzaakte. Hetzelfde geldt voor het hetzelfde laten van tekst en het veranderen van de afbeelding.

Als het geen van deze is, moet het iets zijn in uw targetingopties. Mogelijk richt u zich op een doelgroep die niet legaal is voor uw product of dienst, wat meestal gebeurt als u niet oppast wanneer u de opties voor een dienst met leeftijdsbeperking invoert. Het is verrassend wat er wel en niet op Instagram kan worden geadverteerd, als je de juiste beperkingen hebt.


Een ander ding dat u misschien wilt controleren, zijn uw betalingsgegevens. Als Facebook ontdekt dat uw betalingsgegevens ongeldig zijn, zullen ze over het algemeen uw advertenties annuleren en u hierover een melding sturen. Dit is echter een ander soort melding dan wat u krijgt wanneer ze een enkele advertentie afwijzen, en het betekent ook dat alle andere bestaande advertenties in de wacht worden gezet. Dit is gevaarlijk, omdat Facebook financiële fraude zeer serieus neemt, en het is iets waar ze mensen voor verbieden. Zorg er altijd voor dat uw betalingsgegevens geldig zijn.

Een nieuwe advertentie indienen

Als niets van het bovenstaande werkt, zijn er twee mogelijke oorzaken. Een daarvan is dat degene die aan de lijn heeft gewerkt terwijl u wijzigingen blijft indienen, heeft besloten u hard te beoordelen en alles wat u indient af te wijzen. Geen enkele wijziging is goed genoeg voor een bestaande advertentie, dus u moet uit de wachtrij stappen en een nieuwe advertentie plaatsen, dus u moet een nieuwe advertentie maken. Begin met geheel nieuw creatief materiaal, nieuwe tekst en afbeeldingen, en zelfs een nieuwe landingspagina als je die kunt gebruiken. Misschien wilt u gewoon de URL van uw bestaande bestemmingspagina wijzigen of een gekloonde kopie maken voor het gemakkelijkste effect.

De andere mogelijke oorzaak is dat u, uw bedrijf, op de een of andere manier is geblokkeerd door Facebook. Ik ken een paar mensen die dit is overkomen, meestal vanwege misbruik van de handelsmerken en auteursrechten van Facebook, maar er kunnen ook andere redenen aan de orde komen. In wezen besluit Facebook dat iets aan uw bedrijf niet koosjer is voor hun site, en ze blokkeren elke vermelding van u. Het kan zijn dat u een pagina mag behouden, of niet. Een persoonlijk profiel is misschien alles wat je mag, of ze kunnen dat zelfs verbieden. Dit komt echter waarschijnlijk meer naar voren als een algemeen onvermogen om Instagram-advertenties te maken of zelfs maar in te loggen op de site, dan als de afwijzing van een enkele advertentie.

Als het tijd is om een nieuwe Instagram-advertentie te maken, hoef je alleen maar de advertentierichtlijnen te bekijken en er een te maken die de beoordeling zal halen. Zorg ervoor dat je targeting goed is, zorg ervoor dat je afbeelding niet iets afbeeldt dat in strijd is met de Instagram-richtlijnen en zorg ervoor dat je kopie geen grenzen overschrijdt. Idealiter maak je iets dat min of meer hetzelfde is als wat je eerder had, althans wat betreft call-to-action en algemene inhoud. Gebruik gewoon geen exact dezelfde inhoud die u eerder gebruikte, omdat deze is afgewezen om een reden die u niet heeft kunnen achterhalen. Een geheel nieuwe advertentie is de juiste keuze hier.

In het ideale geval wordt uw nieuwe advertentie goedgekeurd, kunt u de oude weggooien en verder gaan met uw leven. Als je opnieuw wordt afgewezen, heb je het plezier dit hele proces opnieuw te doorlopen, of gewoon iemand te vinden die voor Facebook werkt en deze te laten beoordelen en je specifiek te vertellen waarom je advertenties zijn afgewezen. Neem contact met ons op Instagram Bellen Nederland voor hulp.

No comments:

Post a Comment